معرفی سینی سرو چوبی شیک

چوب یکی از اولین مواد اولیه‌ای است که توسط انسان‌ها برای ساخت ظروف مختلف مورد استفاده قرار گرفته است. با وجود این قدمت زیاد هنوز از محبوبیت ظروف ساخته شده از چوب کاسته نشده است. زیرا ظروف چوبی زیبا، طبیعی، مقاوم و سالمند. همچنین برای محیط زیست نیز ایمن و مناسب هستند. امروزه انواع ظروف پذیرایی و آشپزخانه از جنس چوب ساخته می‌شوند.  انواع سینی سرو چوبی شیک نیز در طرح‌ها، اندازه‌ها و رنگ‌های مختلف برای سلایق و کاربردهای گوناگون تولید و عرضه می‌شوند.

سینی سرو چوبی چیست؟

این سینی‌ها ظروف چوبی تختی هستند که از چند بخش مختلف تشکیل شده‌اند. این بخش بندی به منظور توانایی سرو خوراکی‌های مختلف بدون مخلوط شدن آن‌ها با یکدیگر است. استفاده از این سینی‌ها از قرن هفدهم و در انگلستان رواج پیدا کرد. در آن زمان از این سینی‌های بدون دسته برای سرو غذای خانواده سلطنتی استفاده می‌شده است‌. امروزه نیز سینی‌های سرو به طور گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرند. در مدارس و دانشگاه‌ها از این ظروف برای تفکیک مخلفات از غذای اصلی استفاده می‌شود. سینی‌های سرو چوبی برای سرو غذای کودک نیز بسیار مناسبند. زیرا اولا این سینی‌ها به علت ساخته شدن از چوب کاملا طبیعی و سالمند. ثانیا با استفاده از جذابیت ظاهری این ظروف می‌توان کودکان را نسبت به خوردن سبزیجات و لبنیات همراه با غذای اصلی خود متقاعد کرد. افرادی که قصد تعدیل رژیم غذایی خود به سمت یک رژیم غذایی سالم‌تر را دارند نیز می‌توانند از این سینی‌ها بهره بگیرند. به این صورت که سالاد و سبزیجات بیشتری را در رژیم غذایی خود بگنجانند.

کاربرد انواع سینی چوبی

کاربرد انواع سینی چوبی بسته به طراحی آن‌ها متفاوت است. سینی‌های چوبی عادی برای سرو چای و قرار دادن ظروف مختلف در آن‌ها هنگام پذیرایی به کار می‌روند. همچنین ممکن است در آشپزخانه برای کاربردهایی چون خرد کردن مواد غذایی یا خشک کردن آن‌ها استفاده شوند. در حالی که سینی سرو چوبی برای سرو وعده‌های غذایی مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد.

جنس سینی های سرو چوبی

جنس سینی های سرو چوبی ممکن است از چوب‌های مختلفی باشد. اما از جنبه‌های زیادی بهترین انتخاب برای ساخت یک سینی سرو چوبی، چوب گردوست. مهم‌ترین ویژگی‌ها و خصوصیات چوب گردو شامل موارد زیر است:
  • پایدار و سخت محکم و بادوام
  • دارای وزن مناسب
  • مقاوم در برابر ضربه
  • آسان برای تراشکاری و کنده کاری
  • انعطاف پذیری خوب
  • دانه ریز و نسبتا صاف
  • مقاوم در برابر پوسیدگی
  • رنگدانه و بافت زیبا و جذاب
رنگ‌های موجود در چوب گردو بسته به اینکه چوب از کدام قسمت درخت است متفاوت است. درخت گردو، رنگ چوب شامل طیفی از قهوه‌ای تیره و قهوه‌ای روشن با رنگ‌های ارغوانی، خاکستری، پرتوهای مایل به قرمز و رگه‌های تیره است‌. چوب گردو دارای دانه‌های ریز و مستقیمی است که بافت آن‌ها کمی درشت است. همچنین گاهی اوقات دارای گره‌ها یا برخی بی نظمی‌ها مثل موج یا فر است. این بافت درشت و خاص چوب گردو را به انتخابی ایده‌آل برای تولید انواع دکوری‌های چوبی تبدیل کرده است‌.

قیمت سینی سرو چوبی جدید

تنوع قیمت سینی سرو چوبی جدید ما را با این پرسش مواجه می‌کند که چه عواملی ممکن است بر قیمت این ظروف تاثیر بگذارند؟ در پاسخ به این سوال می‌توان عوامل گوناگونی را نام برد که در این بخش به سه مورد از آن‌ها اشاره خواهیم کرد:
  • چوب مورد استفاده در سینی سرو: سینی‌های سرو چوبی ممکن است از چوب‌های مختلفی ساخته شده باشند. همانطور که می‌دانید ویژگی‌ها و قیمت چوب‌های مختلف با هم متفاوت است.
  • مدل و اندازه سینی سرو: مدل و اندازه سینی‌های سرو چوبی دیگر عاملی است که بر قیمت آن‌ها تاثیر می‌گذارد. در حقیقت مدل و اندازه سینی‌های سرو نمایانگر میزان مواد اولیه و زمانی است که برای ساخت آن صرف شده است.
  • برند تولید کننده سینی سرو: برند تولید کننده ظروف چوبی، از جمله سینی‌های سرو دیگر عامل تاثیرگذار بر قیمت آن‌هاست. برندهای داخلی و خارجی زیادی اقدام به تولید ظروف چوبی می‌کنند. برندهای داخلی با وجود برخورداری از کیفیت مشابه و یا حتی برتر، از قیمت مناسب‌تری نسبت به انواع خارجی برخوردارند.

خرید سینی سرو چوبی پارادایس

اگر به سینی‌های سرو چوبی علاقه‌مند هستید، خرید سینی سرو چوبی پارادایس را به شما پیشنهاد می‌‌کنیم. مجموعه پارادایس تولید کننده انواع محصولات چوبی از جمله ظروف آشپزخانه و ظروف پذیرایی است. کلیه این محصولات، از جمله سینی‌های سرو از مرغوب‌ترین انواع چوب گردو ساخته می‌شوند. خرید مستقیم و بدون واسطه ظروف چوبی پارادایس از طریق فروشگاه اینترنتی پارادایس وود امکان پذیر است. تنوع زیاد، کیفیت بالا و قیمت مناسب ویژگی مشترک کلیه محصولاتی است که در این فروشگاه اینترنتی به فروش می‌رسد.

ظروف چوبی سالم، طبیعی، زیبا، مقاوم و برای محیط زیست ایمن هستند. از این رو از محبوبیت زیادی برخوردارند.

نوع چوب استفاده شده در ساخت آن‌ها، اندازه و مدل و برند تولید کننده سینی مهم‌ترین عوامل موثر بر قیمت سینی‌های سرو چوبی قلمداد می‌شوند.

مهندس مردانی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *